Planmatig onderhoud

Elke dag werken we aan het onderhoud van onze woningen. Dat doen we voordat een nieuwe huurder de woning betrekt en op verzoek, wanneer u een reparatie meldt. Daarnaast zijn er de onderhoudsprojecten. Per jaar bekijken wij aan welke van onze huurwoningen en bedrijfsruimten planmatig onderhoud nodig is. Dat kan zijn een schilderbeurt, het vervangen van de cv-ketel of het keukenblok. Uiteraard is er ook het nodige onderhoud aan gevels, daken en andere installaties.


Veel gevraagd over planmatig onderhoud

Gaat het (planmatig) onderhoud aan mijn woning door tijdens de coronacrisis?

Werkzaamheden in de woningen liggen voorlopig stil. Buitenwerkzaamheden (schilderwerk) gaan in een aantal situaties wel door. Wij informeren bewoners persoonlijk wanneer wij werkzaamheden gaan uitvoeren.

Maken jullie de trappenhuizen, liften en algemene ruimten in complexen nu tijdens de coronacrisis vaker schoon?

Wij volgen het normale schoonmaakprogramma. Het schoonmaakbedrijf schenkt in de ronde wel extra aandacht aan het reinigen van oppervlakten waar contactmomenten met de handen plaatsvinden. Hierbij kunt u denken aan het liftpaneel of de deurklinken.

Hoe werkt het planmatig onderhoud?

Elk jaar bekijken we welke woningen planmatig onderhoud nodig hebben. Dat kan een schilderbeurt aan de buitenkant van uw woning zijn, het herstellen van de gevel, het vervangen van de cv-ketel of dakgoot of het vernieuwen van de badkamer, keuken of toilet. Sommige werkzaamheden voeren we één keer in de tien jaar of langer uit. Ander onderhoud doen we eens per twee jaar. U krijgt per e-mail of brief bericht wanneer onderhoud aan uw woning staat gepland en welk onderhoud dat is.

Bij mij zijn werkzaamheden gedaan en er is materiaal blijven liggen. Hoe kan ik dit melden?

Fijn dat u ons hiervan op de hoogte brengt. U kunt dit melden via het contactformulier.

Moet ik betalen voor planmatig onderhoud?

Meestal zijn de kosten voor planmatig onderhoud voor rekening van Sint Joseph. Als we u opties aanbieden, is dat meestal tegen éénmalige betaling. Dit laten we u altijd vooraf weten. Laat u tijdens het planmatig onderhoud extra werkzaamheden uitvoeren door de aannemer? Dan zijn deze kosten altijd voor uw eigen rekening.

Wanneer wordt planmatig onderhoud aan mijn woning uitgevoerd?

In dit overzicht ziet u waar wij planmatig onderhoud uitvoeren. Het gaat om werkzaamheden, zoals schilderwerk, herstelwerk of het vervangen van cv-ketels. De lijst is zo compleet mogelijk opgesteld. Toch kunnen in de loop van het jaar nog complexen worden toegevoegd of aanpassingen worden gedaan. Dat kan zijn om technische of financiële redenen.

Binnenkort wordt mijn woning geschilderd. Ik ga op vakantie en ben dan niet thuis. Wat kan ik doen?

U kunt zelf een nieuwe afspraak maken met de schilder. In de e-mail of brief die u van ons heeft ontvangen over het schilderonderhoud vindt u de naam en contactgegevens van het schildersbedrijf.

Wij wensen u een fijne vakantie!

Er wordt binnenkort (planmatig) onderhoud aan mijn woning uitgevoerd. Hoe gaat dat in zijn werk?

U krijgt hierover bericht via e-mail of een brief. Daarin staat welk onderhoud er gaat gebeuren en bij wie u terecht kunt met uw vragen. Ook leest u in de brief welk bedrijf namens Sint Joseph het onderhoud gaat uitvoeren en wanneer zij gaan beginnen.

Ik heb na de uitvoering van planmatig onderhoud (renovatie) technische problemen gekregen. Bij wie meld ik dit?

Als er planmatig onderhoud is uitgevoerd in of aan uw woning en u krijgt technische problemen meldt u dit dan zo snel mogelijk via het contactformulier  (met vermelding dat het ná planmatig onderhoud is) aan onze projectleider. Onze projectleider zal dan contact opnemen met de aannemer zodat er een afspraak met u gemaakt kan worden om het probleem te verhelpen.

In verband met lopende garantieafspraken verzoeken wij u in dit geval geen reparatieverzoek in te dienen via de button 'Reparatieverzoek'. 

Mijn woning is geschilderd. De ramen zijn erg vies geworden. Wat nu?

We adviseren u de ramen de eerste weken niet te wassen omdat de verf nog moet drogen. Na het planmatig schilderen doen we altijd een glasbewassing bij alle woningen, als het een appartementencomplex is waar een glasbewassingscontract op zit wordt het in overleg afgestemd en gedaan ,met de betreffende partij.

Kan ik het (RAL-) kleurnummer krijgen van het schilderwerk van mijn woning?

Kleurnummers kunt u opvragen bij Sint Joseph via ons contactformulier.

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Help ons onze website te verbeteren door uw vraag naar ons te sturen via ons feedbackformulier

Stel uw vraag