Reparatieverzoek

Een gebrek of storing aan uw woning of woongebouw is vervelend. Wij helpen u graag om dit vakkundig te verhelpen. Uw reparatieverzoek geeft u hieronder via de knop aan ons door, via het klantportaal of door ons te bellen op nummer 0546 87 58 00. 

Onze woningen zijn verzekerd tegen glasschade. Glasschade kunt u 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch melden bij De Glaslijn, telefoonnummer 0800 020 50 50 (gratis). De Glaslijn zorgt dat de ruit zo snel mogelijk wordt vervangen of regelt een noodvoorziening.


Veel gevraagd over reparatieverzoek

Ik heb een reparatieverzoek, maar het is coronacrisis. Komen jullie het wel oplossen?

Dringende reparatieverzoeken (zoals een gaslek, lekkage, waterschade, een defecte lift of het uitvallen van centrale verwarming) voeren wij wel uit. Voorwaarde is wel dat u zelf goed gezond bent en geen coronaverschijnselen hebt. Onze medewerkers bepalen per reparatie of het dringend is of niet.

Jullie voeren tijdens de coronacrisis alleen dringende reparaties uit. Mag ik zelf een reparatie uitvoeren of het door een andere vakman laten doen?

Ja, dat mag. U bent dan wel zelf verantwoordelijk voor de uitvoering en eventuele risico’s . Dit geldt ook wanneer u een externe vakman de reparatie laat doen.

Voor ons is het op dit moment niet mogelijk om op een veilige manier (voorkomen verspreiding corona) onderhoud/reparaties uit te voeren. Alleen noodzakelijke reparaties voeren wij uit. Daarbij houden wij ons aan de RIVM maatregelen.

Als ik een reparatieverzoek heb, waar meld ik die? ​

Een reparatieverzoek is een verzoek om een defect of een storing aan of in uw woning/complex op te lossen. U kunt uw reparatieverzoek direct regelen via Mijn Sint Joseph of via de button 'Reparatieverzoek'.

Gaat het om een spoedgeval? De snelste manier om ons te bereiken is door ons te bellen. Buiten kantoortijden wordt u doorgeschakeld naar onze meldkamer. De telefonist helpt u direct verder.

Bij mij zijn werkzaamheden gedaan en er is materiaal blijven liggen. Hoe kan ik dit melden?

Fijn dat u ons hiervan op de hoogte brengt. U kunt dit melden via het contactformulier.

De afvoer van mijn wasmachine lekt. Wat moet ik doen?

U kunt uw reparatieverzoek direct regelen via Mijn Sint Joseph of via de button 'reparatieverzoek' op onze website.

Wat doe ik met een spoedreparatie in de avond of in het weekend?

Heeft u een storing of schade die niet kan wachten tot de eerstvolgende werkdag? Bijvoorbeeld een ernstig lekkende waterleiding, een verstopte hoofdriolering, een ernstige daklekkage of een liftstoring? Bel ons dan op telefoonnummer (0546) 87 58 00. U wordt direct doorverbonden met de wachtdienst.

In geval van een gaslek
Bij een gaslekkage of een vermoeden van een gaslekkage, adviseren wij u direct telefonisch contact op te nemen met Sint Joseph. Buiten kantoortijden wordt u doorverbonden met de wachtdienst.

Overige verzoeken kunt u gemakkelijk indienen via Mijn Sint Joseph. U kunt via Mijn Sint Joseph onder andere de status van uw verzoek inzien en andere zaken regelen.

Een (technisch) onderdeel in mijn woning is kapot. Kan ik deze omruilen?

Als u lid bent van het Abonnement klein onderhoud van Sint Joseph dan kunt u kapotte technische onderdelen in uw woning omruilen voor een nieuw exemplaar, mits deze schade door eigen toedoen is ontstaan. Denkt u bijvoorbeeld aan een toiletbril, kraan, afdekplaatje stopcontact of doucheslang. Dat kan tijdens onze openingstijden. Neemt u wel het defecte onderdeel mee, zodat we kunnen zien wat u precies nodig heeft.

Bent u nog geen lid van het Abonnement klein onderhoud dan kunt u zich aanmelden via Mijn Sint Joseph.

Bij het afhalen van het behang laat het stucwerk los, waar kan ik dit melden?

U kunt uw melding en reparatieverzoek direct regelen via Mijn Sint Joseph of via de button 'reparatieverzoek' op onze website.

Ik heb schade veroorzaakt aan mijn woning. Wat moet ik doen?

Dat is vervelend, maar het kan gebeuren. U kunt een reparatieverzoek indienen via de website. U kunt de toedracht en de schade toelichten in het daarvoor bestemde opmerkingenveld. Ook kunt u het contactformulier gebruiken om de veroorzaakte schade aan ons door te geven. Wij kunnen de schade herstellen en brengen de kosten bij u in rekening.

Wat kan ik doen tegen condensvorming op de ramen?

Condens ontstaat aan het uiteinde van het glas, het koudste deel van het huis.

Condens komt niet alleen voor op ramen maar op alle koude plekken in de kamer. Het veroorzaakt uitslag en schimmelvlekken op muren. Wanneer u bepaalde regels in acht neemt, kan de condens worden teruggedrongen of zelfs helemaal verdwijnen.

- Lucht uw huis wat vaker zodat de condens vermindert. Dit dient niet te worden gedaan via constante ventilatie of het openen van het rooster.
- Ventilatie via een groot open raam bespaart energie en voorkomt condens- en schimmelvorming. Het raam dient 5 tot 10 minuten wijd open te staan met de verwarming uit. De lucht die gevuld is met waterdamp wordt vervangen door frisse lucht. Herhaal dit drie tot vier keer per dag.
- Ruimte op het noorden verdient speciale aandacht omdat deze in de winter sneller koud wordt dan de ruimte in kamers die op het zuiden zijn gelegen. Het is beter om de temperatuur rond de 17-18 graden te houden.
- Voorkom temperatuurverschillen in de kamers.
- Lucht bij voorkeur het huis ‘s ochtends gedurende 20 minuten en zorg daarna voor een constante verwarming van de kamers.
- Condensvorming kan worden voorkomen door een toevoer van warme lucht.
- Gebrek aan verwarming veroorzaakt condens en schimmelvorming.
- We raden u aan om de verwarming niet steeds aan en uit te zetten zodat het huis ook ’s nachts een constante temperatuur heeft.

De slagboom van ons parkeerterrein werkt niet. Bij wie kan ik dit melden?

U kunt melding maken via het contactformfulier. Vermeldt u hierbij de exacte loctatie, zodat wij zo snel mogelijk een monteur langs kunnen sturen.

In de avonduren of in het weekend kunt u ons bellen. U wordt doorverbonden met onze meldkamer en door de telefonist verder geholpen.

Er is iemand bij mij aan de deur (geweest). Hoe weet ik dat deze persoon namens Sint Joseph komt?

Als er onderzoek in uw wijk of woning wordt gedaan of werkzaamheden worden uitgevoerd, dan ontvangt u van ons hierover een e-mail of brief. Onze medewerkers en de bedrijven die voor ons werken, bijvoorbeeld een aannemer, kunnen zich legitimeren. Vraagt u gerust om het legitimatiebewijs en/of de brief. Vertrouwt u het niet? Neemt u dan contact met ons op.

De afvoer van mijn wastafel lekt. Wat moet ik doen?

U kunt uw reparatieverzoek direct regelen via Mijn Sint Joseph of via de button 'reparatieverzoek' op onze website.

We willen u vriendelijk verzoeken een opvangbak onder de afvoer te plaatseN totdat de lekkage verholpen kan worden.

Mijn kraan is kapot. Waar kan ik dit melden?

Als u lid bent van het Abonnement klein onderhoud kunt u hiervoor een reparatieverzoek  indienen via onze website en wordt de reparatie door ons vergoed. Als u geen lid bent van het Abonnement klein onderhoud moet u zelf zorgdragen voor reparatie.

De regenpijp (hemelwaterafvoer) van mijn woning is verstopt. Wat moet ik doen?

Indien u zeker weet dat de regenpijp een verstopping heeft kunt u een reparatieverzoek indienen via Mijn Sint Joseph of via de button 'reparatieverzoek'.

Als de regenpijp het hemelwater niet kan afvoeren omdat de dakgoot vol ligt met bijvoorbeeld bladeren dan kunt u een verzoek bij Sint Joseph indienen via het contactformulier om de dakgoten schoon te laten maken. 

Ik constateer lekkage in de algemene ruimte van ons complex. Waar meld ik dit?

Fijn dat u ons hiervan op de hoogte wilt stellen. U kunt hiervan melding maken via de button 'reparatieverzoek indienen' op onze website.

Lukt het niet om de melding te doen via bovengenomede button maakt u dan gebruik van het contactformulier. Wilt u zo vriendelijk zijn om duidelijk te vermelden om welk complex/ adres het gaat en waar de lekkage zich bevindt.

De sleutel van mijn buitenkraan is defect, kan ik een nieuwe krijgen?

Nee, wij hebben geen sleutels van buitenkranen. U moet zelf een nieuwe halen bij bijvoorbeeld de firma Van Buuren.

De (thermostaat)knop van de radiator zit vast/ is defect. Bij wie kan ik dit melden?

U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen bij de firma Geas via telefoonnummer 0546-200013.

Als u niet in de gelegenheid bent om te bellen dan kunt u uw reparatieverzoek digitaal indienen via de website van Geas. De firma Geas zal vervolgens contact met u opnemen om een afspraak in te plannen.

Ik ben niet tevreden over de uitvoering van de reparatie die gedaan is. Hoe kan ik dit melden?

Vervelend dat de reparatie niet naar wens is uitgevoerd. U kunt ons hierover berichten via ons contactformulier. Wilt u zo vriendelijke zijn om te vermelden waarover u niet tevreden bent en/of wat er niet goed is gegaan? Zo nodig zullen we een nieuwe afspraak met u inplannen.

Staat het antwoord op uw vraag er niet bij? Help ons onze website te verbeteren door uw vraag naar ons te sturen via ons feedbackformulier

Stel uw vraag